Hoe werkt het

Een podcast laten maken is simpel. U hoeft zelf niets te regelen en na afloop heeft u een audioverslag waarmee u veel mensen bij uw evenement kunt betrekken. 

  • Kennismaking

Als u interesse heeft in een podcastverslag op maat  komen wij graag langs voor een voorbespreking. In dit gesprek bespreken we de inhoud van het evenement, uw wensen en wat u van ons kunt verwachten. 

  • Offerte op maat

Na de kennismaking ontvangt u  een offerte op maat. Hierbij houden we rekening met de omvang van het evenement, de lengte van de podcast, technische details en eventuele speciale wensen.

  • De opnames

Tijdens de dag zelf worden er opnames gemaakt door een ervaren radiomaker. Hij of zij loopt rond met een microfoon, zorgt dat eventuele sprekers een dasspeld microfoontje krijgen, en neemt korte interviewtjes af. We letten er op dat onze aanwezigheid niet storend is en zijn er goed in ons onopvallend op te stellen.

  • Montage

Daarna maken we een montage van het materiaal. Deze wordt aangekleed met muziek en een voice-over. We zorgen voor een goede opbouw en een prettige lengte, waardoor de podcast laagdrempelig is om te beluisteren. U krijgt de montage voor oplevering te horen zodat u eventuele correcties door kunt geven. 

  • Snelle oplevering

Omdat het zonde is de opfrisser van uw evenement pas weken na dato rond te sturen, zorgen wij voor een snelle oplevering. Het podcastverslag krijgt u toegestuurd in de vorm van een beschermde luisterlink die u zelf kunt delen met de collega's en betrokkenen. 

Met podcasts is nog veel meer mogelijk

Een audioverslag is een laagdrempelige en effectieve manier om de kern van uw evenement samen te vatten voor zo veel mogelijk mensen. Maar er zijn nog meer manieren om podcasts in te zetten.

Deel lezingen intergraal met geïnteresseerden

Integrale lezingen

De lezingen op uw symposium of congres bijvoorbeeld, worden nu maar door een beperkt aantal oren gehoord. Maar ze zijn voor veel meer mensen interessant dan alleen de aanwezigen in de zaal. Waarom zou u deze lezingen niet intergraal beschikbaar stellen in podcastvorm? Geïnteresseerden kunnen zo de hele presentatie beluisteren, bijvoorbeeld tijdens een autorit. Een mooie service voor uw bezoekers én een manier om nieuwe, potentiële bezoekers te bereiken.

Vergroot uw expertpositie, bouw een community en trek nieuwe klanten aan

Content marketing

Daarnaast is podcasting voor bedrijven een interessante vorm van content marketing. Een eigen podcast waarin u kennis deelt over uw expertise. Met een podcast bouwt u een unieke band op met uw publiek. De luisteraar neemt u mee de trein in, luistert in de auto of tijdens het hardlopen, en heeft het gevoel u te kennen en vertrouwen. Vooral voor kennisondernemers is het dé manier om een community te bouwen, hun expertpositie te versterken, beter vindbaar te zijn voor de media en nieuwe klanten te werven.

IMG_0313-1.png

Diverse bedrijven hebben de kracht van podcasts al ontdekt. Zo maakt de ING een podcast over de maatschappelijke initiatieven die zij steunt en maakt online uitgever Wayne Parker Kent een podcast over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van content, marketing en media. 

Wilt u ook een eigen zakelijke podcast beginnen? Wij helpen u met het vinden van een goed concept en nemen het hele productieproces uit handen.